Επαφή με γονείς
Ατομικές Συναντήσεις
Οι ατομικές συναντήσεις εξυπηρετούν την ενημέρωση των γονέων για την προσωπική πρόοδο κάθε παιδιού, την διάδρασή του στην ομάδα, την αντίληψή του σχετικά με το εκπαιδευτικό υλικό ή τις ιδιαίτερες μαθησιακές ικανότητές του.
Κάθε γονέας έχει το χρόνο που χρειάζεται για να ενημερωθεί και να συζητήσει με τον παιδαγωγό τις ανησυχίες ή τους προβληματισμούς του αλλά και την πιθανότητα περαιτέρω συμβουλευτικής καθοδήγησης όταν αυτό κριθεί σκόπιμο.
Οι ατομικές συναντήσεις πραγματοποιούνται στο χώρο του σχολείου, απογευματινές ώρες (πρωινές ώρες κατόπιν συνεννόησης), κάθε τρίμηνο, ή συχνότερα αν κριθεί απαραίτητο τόσο από το γονέα όσο και από τον παιδαγωγό.
Ομαδικές Συναντήσεις
Οι ομαδικές συναντήσεις αφορούν στην παρουσίαση της διδακτέας ύλης και των μέσων που θα χρησιμοποιηθούν (ανάλογα την αναπτυξιακή ηλικία), ενώ γίνεται και ενημέρωση για την εικόνα της τάξης συνολικά (δυναμική της τάξης σε εκπαιδευτικό πλαίσιο και πλαίσιο συμπεριφοράς).
Οι γονείς έχουν τη δυνατότητα να γνωριστούν με τους γονείς των συμμαθητών των παιδιών τους, να βρεθούν στην αίθουσα διδασκαλία τους και να ανακαλύψουν τις ομαδικές δημιουργίες τους.
Οι ομαδικές συναντήσεις πραγματοποιούνται στο χώρο του σχολείου, απογευματινές ώρες κάθε τρίμηνο. Το πρόγραμμα των ομαδικών συναντήσεων είναι καθορισμένο από την αρχή της σχολικής χρονιάς.
Καθημερινή έγγραφη ενημέρωση
Για τα παιδιά της προσχολικής ηλικίας, υπάρχει καθημερινή έγγραφη ενημέρωση «φυλλάδιο συνεργασίας», σχετικά με τη διατροφή, τον ύπνο (εφόσον το παιδί κοιμάται) και την πρόοδο στην εκπαίδευση τουαλέτας, όταν έχει εφαρμογή.
Αντίστοιχα, στα παιδιά του δημοτικού υπάρχει το «πράσινο τετράδιο» στο οποίο καταγράφονται οι εργασίες- ασκήσεις που έχουν να διεκπεραιώσουν τα παιδιά για την επόμενη μέρα.
Σχολή Γονέων
Αναγνωρίζοντας την ανάγκη των γονέων να μοιραστούν αρκετές από τις ανησυχίες τους με τους εκπαιδευτικούς και με δεδομένο ότι τα περισσότερα από τα ερωτήματα που γεννιούνται είναι κοινά, θελήσαμε να δώσουμε μορφή σε μια ιδέα: τη δημιουργία μιας Σχολής Γονέων.
Για το σκοπό αυτό οργανώσαμε ένα «σχολείο», για την ακαδημαϊκή χρονιά 2013-2014, για τους γονείς και τους εκπαιδευτικούς που μας δίνει την ευκαιρία να συζητήσουμε, να προβληματιστούμε, να αναρωτηθούμε και να μάθουμε περισσότερα για τη σχέση μας με τα παιδιά και για θέματα που προκύπτουν από την καθημερινότητά μας.
Αυτοί οι κύκλοι των συναντήσεων σκεφτήκαμε να πραγματεύονται καθημερινούς προβληματισμούς όπως: πως μαθαίνουν τα παιδιά μας από εμάς, πως εκφράζονται στη γλώσσα τους, τι πρέπει να ξέρουμε εμείς για να τα ενθαρρύνουμε να εκφράζονται, τι μπορούμε να κάνουμε σα γονείς, πως μπορούμε να τα βοηθήσουμε, και τόσα άλλα.
Σ’ αυτό το «σχολείο», πραγματοποιήθηκαν τέσσερις βασικοί θεματικοί κύκλοι:
- Συναισθηματική νοημοσύνη
- Διαφορετικές οικογένειες
- Ρόλοι στην οικογένεια
- Παιδί – σχολείο – γονείς
Οι θεματικοί κύκλοι ολοκληρώνονται σε επτά συναντήσεις (μία κάθε μήνα).
Αυτοτελή Σεμινάρια
Ανταποκρινόμενοι στις ανησυχίες των γονέων σχετικά με επίκαιρα θέματα, κατά την σχολική χρονιά 2013-2014, διοργανώθηκαν τα παρακάτω αυτοτελή σεμινάρια:
- Σχολικός Εκφοβισμός (bullying)
- Οριοθέτηση
- Ασφαλής χρήση διαδικτύου
Οι συναντήσεις (Αυτοτελή Σεμινάρια και Σχολεία Γονέων) οι οποίες πραγματοποιούνται από τον συνεργάτη μας ψυχολόγο κ. Χριστόφορο Θωμαδάκη καθώς και την κ Δήμητρα. Καλάνδρου εξειδικευμένη παιδαγωγό στην εκπαιδευτική ψυχολογία, δίνουν τη δυνατότητα σε γονείς και εκπαιδευτικούς να προβληματιστούν, να συζητήσουν και να ανακαλύψουν ενδεδειγμένους τρόπους διαχείρισης.
Για την εξυπηρέτηση των γονέων, οι συναντήσεις τόσο για το Σχολείο Γονέων όσο και για τα Αυτοτελή Σεμινάρια διεξάγονται στο Κτήμα Μικελίνα (16ο χιλ. Λεωφ. Μαραθώνος) (link), σε ειδικά διαμορφωμένο χώρο συνεδριάσεων, ο οποίος βρίσκεται πάνω από τον παιδότοπο.
ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ
Συνεργασία με εξωτερικούς παιδοψυχολόγους, λογοθεραπευτές, κέντρα ψυχικής υγείας
Οι παιδαγωγοί μας παρατηρούν τις δεξιότητές και τις ικανότητές του κάθε παιδιού και εμπειρικά αξιολογούν αν συμβαδίζουν με το αντίστοιχο στάδιο ανάπτυξής του. Σε συμφωνία με τους γονείς, σε περιπτώσεις όπου σημειωθεί κάποια ιδιαιτερότητα, προτείνεται εάν ζητηθεί, ένα δίκτυο εξειδικευμένων συνεργατών για την αξιολόγηση και καθοδήγηση των γονιών και των εκπαιδευτικών.
Περαιτέρω, στα εκπαιδευτήριά μας διοργανώνονται ημερίδες με στόχο την αξιολόγηση των μαθησιακών δυσκολιών σε συνεργασία με Εξειδικευμένα Κέντρα – Ομάδες Επιστημόνων Συνεργατών.
Κατά την ακαδημαϊκή χρονιά 2013-2014 διεξήχθη Ημερίδα με θέμα «Διαταραχές Λόγου – Ομιλίας – Επικοινωνίας και Μαθησιακές Δυσκολίες στην Προσχολική και Σχολική Ηλικία»
Στη διάρκεια της Ημερίδας οι γονείς είχαν τη δυνατότητα Συμβουλευτικής Ενημέρωσης από τους Επιστημονικούς συνεργάτες του ΠΑΙ.ΚΕ.Ψ.Υ. Η ανίχνευση – αξιολόγηση έγινε εξατομικευμένα.
Η Οργάνωση έγινε από τα Εκπαιδευτήρια Καλάνδρου, το Παιδαγωγικό Κέντρο Ψυχικής Υγείας και Μαθησιακών Δυσκολιών ΠΑΙ.ΚΕ.Ψ.Υ. και την ομάδα επιστημόνων συνεργατών (Ψυχολόγοι – Παιδοψυχολόγοι – Λογοθεραπευτές – Εργοθεραπευτές – Ειδικοί Παιδαγωγοί) το Σάββατο 7 Δεκεμβρίου 2013 στα Εκπαιδευτήρια Καλάνδρου από τις 10:00 έως τις 17:30
Α-ΤΕΣΤ ΕΤΟΙΜΟΤΗΤΑΣ
Α – τεστ: Ανιχνευτική Δοκιμασία Σχολικής Ετοιμότητας
Το νηπιαγωγείο μας οργανώνει κάθε χρόνο Προληπτικό Έλεγχο της Σχολικής Ετοιμότητας για τα παιδιά που πρόκειται να φοιτήσουν στην Α’ Δημοτικού , με την Δοκιμασία « Α ΤΕΣΤ ».
Τι είναι η «Δοκιμασία Σχολικής Ετοιμότητας Α’ ΤΕΣΤ »
Στην Ελλάδα σήμερα, το μοναδικό κριτήριο για την εγγραφή του παιδιού στην Α’ τάξη του Δημοτικού σχολείου είναι η χρονολογική ηλικία του. Οι ειδικοί επιστήμονες (παιδίατροι και ειδικοί θεραπευτές) γνωρίζουν ότι το κριτήριο της ηλικίας και μόνο, δεν αρκεί για την ομαλή φοίτηση στην Α’ τάξη. Όπως είναι γνωστό, κάθε παιδί έχει το δικό του ρυθμό ανάπτυξης.
Η Ανιχνευτική Δοκιμασία Σχολικής Ετοιμότητας Α΄τεστ είναι μια απλή και σύντομη δοκιμασία η οποία προτείνεται από την Ελληνική Παιδιατρική Εταιρεία και απευθύνεται σε παιδιά που πρόκειται να φοιτήσουν στην Α Δημοτικού (παιδιά 5-6 ετών).
Με το Α΄τεστ διαπιστώνεται κατά πόσο το παιδί έχει την ωριμότητα και τις απαραίτητες ικανότητες που χρειάζεται για να παρακολουθήσει με επιτυχία και χωρίς δυσκολίες το Δημοτικό σχολείο.
Έχει σταθμιστεί σε Ελληνικό πληθυσμό ενώ αντίστοιχες δοκιμασίες διεξάγονται σε όλες τις οργανωμένες χώρες τις Ευρώπης και ΗΠΑ.
Η Δοκιμασία Α’ ΤΕΣΤ βαθμολογείται μόνο σε Ηλεκτρονικό Υπολογιστή μειώνοντας έτσι σημαντικά το υποκειμενικό στοιχείο του εξεταστή.
Οι γονείς, έχουν μια πλήρη, αντικειμενική και σαφή ενημέρωση για τις ικανότητες και τις ανάγκες του παιδιού τους.
Η χρησιμότητα της «Δοκιμασίας Σχολικής Ετοιμότητας Α’ ΤΕΣΤ »
Με το Α’ ΤΕΣΤ μπορούμε να εντοπίσουμε μαθησιακές δυσκολίες ή δεξιότητες σε πρώιμο στάδιο, οι οποίες είναι δυνατό να οφείλονται σε αδιάγνωστες δυσκολίες στη σύνθετη σκέψη, την κρίση, την ομιλία., τους λεπτούς χειρισμούς, τη συμπεριφορά , την υπερκινητικότητα και την προσοχή.
Η ανίχνευση τυχόν μαθησιακών δυσκολιών είναι σημαντικό να γίνει στο συγκεκριμένο αναπτυξιακό στάδιο του παιδιού, ώστε να αντιμετωπιστεί κατάλληλα από εξειδικευμένο προσωπικό με απώτερο στόχο την ομαλή σχολική πορεία του παιδιού στο Δημοτικό Σχολείο.
Γίνεται στο χώρο του σχολείου από εξειδικευμένο και πιστοποιημένο προσωπικό, εφόσον το επιλέξουν οι γονείς και υπάρχει έντυπη ενημέρωση για τα αποτελέσματα ή τηλεφωνική επικοινωνία για περισσότερες διευκρινήσεις.